piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

med känsla för jul

Publicerad 2010-12-15 15:30:43 i Allmänt,

Det var ett bra tag sedan jag skrev här nu. London var fint men det var inte direkt en hälsoresa. Åkte dit med min gräsliga hosta som sedan frodades hemma hos Her Royal Höghet och fyrdubblades i styrka. När jag väl tagit mig från London till Stockholm till Göteborg och slutligen kunde crascha i sängen så var jag helt utmattad. Sen dess har jag spenderat min tid i soffan. Första veckan i Göteborg, andra i Malmö. Tre vårdcentralsbesök, två penicillinkurer och tre hostmediciner senare är jag fortfarande inte frisk. Har samma fysiska form som en 92-åring och hostar vid minsta ansträngning. Men jag är på benen i alla fall, och hemma i Göteborg, och det känns skönt. Efter två veckor blir man rätt så trött på social exil. Vänner-boxen gjorde sitt bästa, men det räcker inte riktigt fullt ut..

Idag roar jag mig med att tvätta, titta på musikhjälpen, svtplaya och göra julkort (det kommer bli mästerverk!) Måste vila upp mig efter igår. Tog på krafterna att vara i skolan 13-17. Var dessutom i Bältesspännarparken och lyssnade på Sandra som, iförd grön filtkåpa och röd luva, agerade ett av barren i Den Sjungande Julgranen. (= en granformad ställning med trappsteg i olika nivåer som fylls upp av körmedlemmar iklädda gröna dräkter, för att skapa en illusion av en gran. Men en lysande stjärna i topp, såklart!) Det var riktigt mysigt och gott och det fick mig att äntligen komma i julstämning.

Nu ska jag göra julkort innan jag ska iväg till Bergakungen för att kolla på Harry Potter med en tjej från min klass.

Åh, just det - ni måste kolla in det här..


Makalöst, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela