piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

sista dansen med 2010

Publicerad 2010-12-31 17:10:51 i Allmänt,

Först suktade jag efter baluns i Norberg..

Sen såg jag fram emot partaj hos ett hisingenkollektiv i Göteborg..

Därefter blev jag överlycklig när Jessica ville komma och köra antihype-nyår..

Men så ringde Fröken J idag och meddelade att hon fått feber.. Behöver jag säga att jag känna mig en aning motarbetad?

Men jag klagar inte. Jag får fira min nyårsafton med de som betyder mest för mig: min fantastiska familj. De har varit underbara nu när jag varit sjuk, och jag är så otroligt tacksam för mina fina föräldrar som alltid ställer upp. De rockar. Fett.

Min hosta verkar äntligen börja lugna ner sig. Inhalatorn jag fick vid mitt femte vårdcentralsbesök i tisdags har gjort stor skillnad. Äntligen känner jag att det går åt rätt håll. Men jag är fortfarande inte i tillräckligt bra skick för att gå på galej ute i Världen. Så jag får mysa med snittar och tårta här hemma.

Det har inte varit ett roligt slut på året. Det var inte riktigt min plan att behöva vara sängliggandes från och till i 1½ månad. Som tur är har jag ju haft min underbara Sandra som hållt mig sällskap, tagit hand om mig och rent ut sagt varit en ängel. Skulle aldrig tagit mig igenom det utan henne! Men en positiv sak är att jag nu är taggad till tusen på att dra igång mitt liv igen. Jag har massvis med myllrande små planer som bara väntar på att få ta form.. 

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om dåtid och framtid i det här inlägget, men jag är inte riktigt i rätt stämning. Tar nog det imorgon istället.

Ville bara önska er ett riktigt Gott Nytt År och en fin kväll.

Jag lyssnar på Lifeline med Soundtrack of our lives för att se tillbaka, minnas och glädjas åt fina tider med vänner..

Och jag lyssnar på Indestructible med Robyn för att peppa och samla kraft inför det som ligger framför mig.
Det är det jag ska vara det här året.

Indestructible.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela