piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

hem till byn

Publicerad 2010-11-08 23:25:07 i Allmänt,

Är hemma i Göteborg igen efter skimrande dagar i Norberg. Som rehab för själen. Bodde i ett gult hus med frost, solsken och tre småfeta ponnysar utanför fönstret. Fikade hos Elsa igen. Lyssnade på musikmanifestation och omvälvande tal - för medmänsklighet, mot främlingsfientlighet. Mindes bortgångna och saknade själar i en vacker kyrka full av tända ljus. Och träffade fina fina människor som jag redan saknar alldeles för mycket.

Kom hem med nya krafter, ett inre lugn och en längtan efter en stuga i skogen.

Försöker styra upp min morgondag. Den kommer bestå av ett fasligt fläng med att hämta ut biljetter, plocka upp kurslitteratur, packa väskan igen, gå på föreläsning och sen fara hem till Malmö. Kommer missa två föreläsningar men jag bryr mig faktiskt inte. För jag vill hem. Jag har familj och vänner som väntar, en starta-eget-dag som ska sparka igång en dröm och framförallt...världens bästa brorsbarn som måste kramas om!

Det får bli en vecka helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela