piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

snöflingor och solrosor

Publicerad 2010-11-20 01:56:53 i Allmänt,

Har precis kommit hem från en riktigt fin kväll. Var på Saras pre-födelsedagsmiddag på Solrosen med massa fina människor. Gillar att diskutera genus och Freud över en tallrik veganmat och ett glas öl! Men jag undrar ändå om inte det bästa med kvällen var att komma ut från restaurangen och upptäcka att det snöar! Och att sedan hoppa av vagnen och höra hur det knarrar under fötterna hela vägen hem. Nu sitter jag här i soffan och pratar med snöflingorna och hostar lite mellan varven. Det är en sådan hosta som nästan frambringar nån slags övertoner då den studsar mot väggarna i vår tysta lägenhet. Imponerande.

Häromdagen blev jag visst utmanad av finaste Mia ( justmia.blogg.se ) att svara på några frågor. Och det tänkte jag att det kunde jag väl göra. Så här kör vi:

4 saker..

4 TV-program jag ser..

1. Kobra (för att Kristofer Lundström är som Ernst, fast med kultur istället för gardiner)
2. PSL på festival (per sinding-laaaaaarrsen i mitt hjärta!)
3. Starke Man
4. Vänner (blir aldrig fel)

4 saker jag gjort idag..
1. Blivit väckt av Sandra (06.20) som hade spotifyat Sigur Ros i köket för att hon tyckte det skulle vara fint och lugnt att vakna till = jag har världens bästa rumskamrat!
2. Skippat planen "gå upp ap-tidigt och åka till skolan för att plugga", och istället softat kvar i sängen i två timmar med Sigur Ros kvar i bakgrunden. 
3. Åkt in till stan för att stå och sälja fairtrade-grejer på Kvinnofolkhögskolan, men fått beskedet att de ångrat sig och ville att vi skulle komma en annan dag. Tack för den. Åkte därför hem och gjorde nudelsoppa.
4. Ätit vegan-ratatouille och firat finaste Sara i goda vänners och nya bekantskapers lag. Samt gått med i en bokcirkel. Samt hostat alldeles överjävligt mycket.

4 saker jag längtar efter..
1.
London på onsdag!
2. Den nya säsongen av Hipp Hipp.
3. Glöggmys! Och kanelbullarna som jag ska baka på söndag.
4. Mina vänner och familj. Alltid.

4 saker på önskelistan..
1.
Mer kultur i Göteborg!
2.
Baskramande, feta hörlurar som kan sparka rumpa med mina patetiska öronsnäckor..
3. Ett digitalt trumset vore fränt.
4. En trio bestående av Antony, Robyn och Moto Boy i minitiatyrversioner som jag kan ha i lådan bredvid min säng och ta fram och prata med lite då och då. Eller bara ställa upp på rad bredvid kudden och be dem sjunga en godnattsång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela