piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

lykke

Publicerad 2010-11-21 01:54:05 i Allmänt,

Knarkar Lykke Li. Svtplayar hela säsongen av "Sommaren  med Lykke" på PSL. Blir sjukt jävla inspirerad. Hon är så. jävla.bra. Och så jävla cool.
Har alltid älskat Lykke, men vi har liksom haft en paus ett tag. Den gamla skivan har legat och skramlat långt bak i en spotify-lista. Ni vet, man har ju ofta de där skivorna som man älskar men ganska sällan lyssnar på eftersom man lyssnat på dem så mycket att de etsat sig in i kroppen. Man behöver nästan inte lyssna på dem längre, för de sitter i ryggmärgen, eller djupt i själen. Det räcker att man tänker på dem för att de ska väckas till liv, för att känslan ska komma tillbaka.
Men jag har längtat efter något nytt. Nya känslor. Nya rytmer. Och eftersom Lykke inte verkar kunna göra någonting fel, har man tagit för givet att nästa singel kommer vara storslagen, minst, no doubt. Men min reaktion när jag väl hörde den nya låten var "(djup inandning av förväntan och..) en tung suck med ett frågetecken efter. Det var så annorlunda mot vad jag väntat. Jag ville inte riktigt erkänna för mig själv att jag inte tyckte den var sådär storslagen. Jag glömde bort att jag hört den. Men efter att ha lyssnat om, gett den tid och, framförallt, sett videon är jag såld. Och körsbäret på toppen var PSL-programmet. Ni borde se det. NU! Eller så kan ni bara titta på det här och bli sjukt jävla imponerade.

Vilken jävla kraft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela