piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

broar som bråkar och bortskämda barn (dvs, jag)

Publicerad 2010-10-08 01:27:08 i Allmänt,

Den här dagen började inte bra. Sov lite för länge, åt lite för lite, kastade mig iväg och missade den förbaskade spårvagnen som alltid är för tidig! VAD ÄR GREJEN GÖTEBORG? Närjag väl kom på nästa vagn, ja då är det broöppning! Då ska det paddla en massa båtar i snigelfart under bron vilket innebär att vi står still i flera minuter. Ja, jag blev sen. Menmen..

Hade lite föreläsning och sen for vi till Stadsmuseet där vi gick runt och kollade på alla utställningarna och spånade inför uppgiften vi ska skriva. Rätt roligt faktiskt, kändes sjukt pretto och flummigt i början, men efter ett tag kom man in i det.

Sen var det dags för nästa fadäs. Jag kom hem, käkade lite och drog iväg på en joggingrunda i parken. När jag sen kommer hem, varm och svettig efter två (TVÅ! Jag är sjukt bra!) varv i parken, ställer mig i duschen och vrider på kranen så upptäcker jag att vi, tydligen, inte har något varmvatten! Och finns det något gräsligare än att duscha iskallt? Inte i min värld.. Så jag stapplar bittert och svärande ut ur badkaret igen, lagar lite mat och skjuter på tanken att behöva duscha eskimå-style. Intalar mig själv att tankekraft funkar och att om jag utför nån slags varmvattensdans (jag tänker, regndans funkar ju..) så kommer det nog tillbaka snart. Om det berodde på mina fantastiska moves eller bara nån slags teknikalisk omställning vet jag inte (även om jag tror stenhårt på första alternativet) men nog kom värmen tillbaka. Tjohå, tjohej - tack för det. Sen skämdes jag lite för att jag är ett bortskämt svensson-barn vars liv kraschar när hon inte får duscha varmt. Inte okej. Jag är en sån person som skulle sätta sig och grina efter två minuter i Robinson.

Men jag fick avsluta dagen med att fara hem till min mannen med de lila manchesterbyxorna (Tomas) och där träffa hårdrockstrollen Didi och Rasmus som är är i stan för att (daah! såklart!) gå på Pain of Salvation ;) Det blev lite öl (det är ju ändå oktober!) och bara häng, precis som förr på den gamla goda folkistiden. Precis den folkis-fixen jag behövde!

Jag har inte alls gjort det jag borde i skolväg dock.
Men, det kan man göra imorgon!

Sov gott!

Kommentarer

Postat av: Iza

Publicerad 2010-10-13 19:58:32

Fröken Nilsson här e kass uppdatering. Skärpning :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela