piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

spårvagn 10 - du är död för mig

Publicerad 2010-10-19 02:09:12 i Allmänt,

Det här var en udda måndag.
Jobbade i Världsbutiken 13-18 och pratade med ungefär 4 personer på de fem timmarna (det är inte direkt kvarterslånga köer till affären, tyvärr) Resten av tiden spenderade jag med att begrava näsan i kurslitteratur, frysa ganska mycket, dricka te och packa upp typ fjorton paket med choklad som doftade himmelskt gott och därmed gjorde min nötallergiska kropp galen av bitterhet. Fem minuter i sex ramlar det in en Stefan Holm look-a-like (med exakt samma hurtighet och längd som Stefan själv) som väldigt ivrigt frågade efter essensolja till sina tvättnötter. För tvättnötter är ju bra och sådär, men de luktar ju inget. Och ibland vill man ju bara ha den där doften av nytvättat i sina lakan. Det enda jag kunde erbjuda stackaren var nån slags eucalyptus-essensolja som luktade...halstabletter. Inte riktigt vad han var ute efter. Så han studsade iväg igen.

Sen for jag hem och "lagade" nån slags "middag" bestående av burkbönor, majs, morötter och tio oliver (behöver jag säga att det är en vecka kvar tills studiemedlet kommer..) Snabbt, snabbt fick jag tugga i mig det, för sen skulle jag fara tvärs över stan och möta upp en tjej från LindyHopen då vi skullle våga oss på Måndagsträningen borta hos West Coast Jitterbuggs. Vi fick allt gnugga dansknölarna rejält innan vi kom ihåg hur det var man skulle styra sina lurviga, men tillslut så gick det rätt bra. Vi var nog lite väl naiva i vår tro att vi efter tre kurstillfällen skulle klara oss på egen hand. Men roligt var det! Och charleston-stegen och triplestepen och backstepen och bambadamen satt rätt bra ändå.

Sen skulle jag åka hem. Trodde jag. Men det skulle jag inte. Istället skulle jag åka på sightseeing i Göteborgs nattlandskap. Tydligen. För jag hoppade på 10an, stensäker att den gick ända hem. Därför kopplade jag av, lyssnade på musik - och märkte inte alls att vagnen inte körde över bron som den borde gjort (!) utan istället fortsatte ett varv till in mot stan. Lagom tills jag var på Valand upptäckte jag att jag åkt vilse. (Hade jag åkt fyra hållplatser till hade jag varit tillbaka där jag startade. En fin cirkelåkning helt enkelt..) Då fick jag snabbt, men elegant, kliva av. Jag tittade skeptiskt på 10ans hållplats på andra sidan gatan, men mitt förtroende för 10an hade fått sig en rejäl törn efter denna eskapad så jag gav tian en ondskefull blick, knatade i ren protest bort mot seven eleven, köpte en godispåse och ställde mig surmulen i blåsten och väntade på 5an. Som tog mig hem, tillslut.

Väl hemma var jag så uppe i varv av dansen och vilsenheten att jag började baka en morotskaka (som blev gudomlig! färskrivet citronskal is the shit!) och lyssna på debatten ur Folke i P2 om SD:s ekonomiska satsning på folkmusiken. Många fina poänger där från SD-representanten. Det får nästan bli ett eget inlägg.

Nu ska jag glasera min kaka och sen får det nog bli dags att sova.

Adjö näsduk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela