piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

All den dära jazzen

Publicerad 2010-09-07 00:03:56 i Allmänt,

Tolv timmar med plugg. Så går det när man börjar läsa en bok två dagar innan den ska vara färdigläst och analyserad. Pausade för en promenad och lite muffinsbak. Köpte "Muffinsboken" igår och är därmed muffinsfrälst.. Jag känner mig som Leila, eller Nigella, när jag står här i köket och stökar. En känsla jag gillar! Känner mig dessutom som något slags smakgeni när jag trixar ihop egna kombinationer. Idag fick det bli chokladmuffins med persikor, mockatopping och kokos. Inte dumt alls! Steget till stjärnkonditor känns dock ganska långt fortfarande. Bittert nog.

Har suttit med näsan framför datorn och E-boken hela dagen, lyssnat igenom åtta Coltrane-album och fikapausat med Sandra och hennes kusin med pojkvän som kom på besök.

Nu är jag sjukt seg i huvudet. Avslutar dagen med att unna mig själv en sista facebook-check och lyssna på Dag för Dag (lyssna på Wouldn't you!)

Upptäckte idag (igår?) att Antony släppt ny EP och att det kommer ett nytt album i oktober. Det GILLAS skarpt!

Helgen har förövrigt bjudit på queerklubb, grönsaksmarknad i Haga, kärt återseende av barnboksfavorit på antikvariat, lördagsmiddag med Sandras familj och söndagsgympa. I grova drag ;)

Time for bed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela