piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Coastline ferries and appletrees

Publicerad 2010-09-05 23:47:56 i Allmänt,

En ny höst. En ny stad. En ny blogg.

Det var ett tag sedan som det "bloggades" för min del. Det var på den gamla goda gymnasietiden då vi hade nån slags msn-"space" (kommer ni ihåg?). Sedan dess har pennan legat lågt, men nu kände jag att det var dags igen.

Dags att lyfta fram det där som gör livet lite större. De små sakerna, de stora sakerna, det vackra, det svåra.. Dags att skapa ett minne av en tid jag vet att jag kommer vilja minnas.

Sigur Ros. Ett kök i Göteborg. En vän som sover i rummet bredvid. Ett glas på golvet. En bok med vackra ord på bordet. En morgondag med nya möjligheter. En höst som kommer bli skimrande.

En god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela