piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

en dröm

Publicerad 2010-09-15 10:32:10 i Allmänt,


Fick precis ett mail från en Fairtrade-människa om en workshop i Malmö nästa vecka. Den skulle handla om marknadsföring och varumärken, hur man som miljöinriktad företagare kan nå ut "i bruset". Mailet frågade mig: "Är du entreprenörsintresserad och funderar på att starta en miljödriven verksamhet?" Och jag tänkte, ja. Och jag anmälde mig.

Och plötsligt kändes den där lilla drömmen om att starta ett Kafé Reko i den riktiga världen inte så omöjlig.

Plötsligt tog den form och stod där framför mig.

Och det gjorde mig lite rädd. För jag vet att det bara hänger på mig. Jag måste göra det.

Det här är något slags första steg i alla fall..

Tänk om ett mail kan ändra ens liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela