piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

just det ja, tenta på tisdag..

Publicerad 2010-09-26 22:21:51 i Allmänt,

Är hemma i Götet igen och det känns himla bra. Hade en lyxig lördagskväll med Sandra igår. Vi kände att vi behövde unna oss något tjusigt i höstrusket så vi kammade håret, drog ut på stan och hamnade på ett litet franskt ställe som heter Le Village (oh la mer!) som var supermysigt. Jag älskar att äta middag klockan tio på kvällen, känns som att vara utomlands! Vi hade lite funderingar på bugg-klubb och balkan-klubb men vi fastnade där och pratade på om livet, åt god mat (smörstekt svamp, ja tack!), drack öl och njöt av lite livskvalitét. Nu blir det bönor resten av månaden, men det var det värt!

Idag skulle jag mött upp Johanna för lite kafé-plugg, men eftersom mina armar hade lagt av (fast de är på väg tillbaka nu, tack o lov) och vi hade slängt in en mass-tvätt så kände jag att det var bäst att stanna hemma. Så jag gav mig själv husarrest och tog mig igenom en av böckerna inför tentan på tisdag. Känns bra att jag nu läst 2 av 3 böcker till tentan. Heja mig. Blev en mysig höstpromenad också, och så var det ju premiär av "Starke Man", nya Svt-serien med HippHipp - Anders. Haha, så bra! Lätt en söndagsfavorit!

"Jao, och här i Svinarp är det ju...Sociaaoldemokraterna oooch....Miljöepartiet ooooch.....vem mer, som styr?"
"Kommunisterna!"
"Jao, de försöker ju tvätta bort den stämpeln..men ja, vänsterpartiet"

Avslutar helgen med att lyssna på reportaget med Hojfen Balagan i Folke i P2 och ta ett långt, varm BAD! (om inte det kan väcka liv i mina armar så vet jag inte vad som krävs..)

Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela