piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

let's have some fun, this beat is sick

Publicerad 2010-09-15 23:26:36 i Allmänt,


Haha. Idag skulle de nya träningskläderna invigas. Och vilken invigning det blev! Jag och Johanna bestämde oss för att testa Body Jam på gymmet hemma hos henne på Falkenbergsgatan. Men detta var inget vanligt Body Jam, vilket Johanna fick veta när hon bokade in oss, utan ett lite mer "eeeh... sensuellt..." pass. Nämligen något som kallades "Power Strip"..

Detta hindrade såklart inte oss, frigjorda damer som vi är, så vi var astaggade hela dagen inför att få skaka rumpa till Lady gaga (önsketänkande) Glada i hågen tog vi oss dit och fick höra instruktören inleda med orden "Ja, detta passet är ju inget vanligt Body Jam, utan ett Power Strip pass. Här använder vi oss inte av en stång eller stolar, för vi tycker det är bättre träning att köra utan. Nu kör vi!" Här kan man ju tro att en genusvetare som jag själv borde ge ifrån mig något slags ramaskri, eller inte ens satt sin fot i denna lokal från första början. Men jag tycker det är viktigt att vara openminded och själv testa på saker. Lite som nån slags wallraffning - i genussyfte. Så jag gav järnet. Och kände nån slags frigörelse.

Jag skulle ju aldrig tro att jag skulle hamna på ett pass i Power Strip. Och ännu mindre tycka det var lite kul. Träningsmässigt var det lite lamt, och ibland blev det lite mycket stånkande, finger-i-mungipan poser och rumpskakande, men samtidigt var det faktiskt ganska roligt att hoppa omkring i sina workout-leggings och känna sig som en Pussy Cat Doll (eller åtminstone inbilla sig det, om man kisade lite i spegeln kuunde det varit så..)

De kommer kölhala mig på föreläsingen imorgon.

Jag kommer bli kursens svarta genus-får.

Det här är dödshemligt, det förstår ni va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela