piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

pepp pepp pepparkaka

Publicerad 2010-09-25 15:14:51 i Allmänt,

Igår var världens.bästa.dag. Jag tror att gårdagen var en milstople i mitt liv. Jag höll på att börja grina när jag gick hem genom Pildammsparken för solen sken och allt var vackert och jag kände mig sprängfylld av livskraft, drömmar och nya mål. Hjärtat bankade i bröstet, känslan var så jävla stark. Jag har aldrig känt något liknande. Det här måste vara ett tecken på att jag är på rätt väg.

Nu jävlar. Nu ska det fan bli ett kafé!

Jag var helt enkelt på en kursdag igår, med tre sjukligt bra föreläsare (en från Camino, en från en PR-byrå och en varumärkes-konsult) en massa bra workshops och fina människor. Jag kom därifrån med nya kontakter, mod, glöd och en ny tro på mänskligheten. Vad fantastiskt att träffa så många som brinner för att göra världen till en bättre plats.

Jag fick så fin feedback på min kafé-idé och mina marknadsföringstankar och så mycket uppmuntran att jag svävade när jag lämnade lokalerna. Huvudet vibrerade av tusen idéer.

Företagar-andan är väckt, jag kan se målet - nu är det bara att börja samla kunskap.

För mina kära vänner, nu ska det bli ett kafé. Inte bara vilket kafé som helst. Utan världens bästa kafé.

Jag vet inte vart, jag vet inte när, men jag vet att jag vill att NI ska vara en del av det.


Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela