piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

psl forever

Publicerad 2010-09-15 23:44:07 i Allmänt,

"Han kom en kvart före utsatt tid. I gryningen. Han hette Janne. Tjenare Janne! Byte av köksfläkt. Men skruvarna satt fast och Janne fick hämta en elsåg i bilen.

När Janne sågade lät det överjordiskt. Som om han klöv exakt hela lägenheten i två delar.

Familjen flydde ut i hallen med sina frukostfat, men jag satt snällt kvar. Vi rockjournalister gör gärna det. Särskilt när det låter Einstürzende Neubautens Halber Mensch om en hantverkare.

Den riktigt stora rockstunden inträffade däremot först när Janne hade installerat klart vår nya fläkt. Inte för att den sken lika kritvit som en av Ushers skor, utan för att den hette Franke.

Franke.

Är en köksfläkt allt som återstår av göteborgsorkestern med samma namn?

Jag vet inte, men denna optimismens köksfläkt skall få bära min finaste stetsonhatt varje dag tills vi har svaret."

 

Ibland älskar jag Per Sinding Larsen väldigt, väldigt mycket. Speciellt när han skriver sådana här saker.

Jag älskar människor som glömmer bort att kliva ur sitt eget intresse-universum. Som applicerar sin passion på allt. Som ser musik i en köksfläkt.

Det är något väldigt vackert med människor som går upp helt i något de älskar. Som inte bryr sig om hur världen uppfattar dem. Som inte bryr sig om risken att verka astöntig. Såna människor är de coolaste jag vet.

Jag älskar människor som andra uppfattar som totalt avskärmade från verkligheten. För det är dom som lever det största livet.

Eller så är det bara rödvinet som talar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela