piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

två koppar te på en torsdag

Publicerad 2010-09-30 23:13:38 i Allmänt,

Idag var en lustig dag.

Föreläsning 9-12 med vår nya, spexiga lärare. Gillar skarpt!

Glömde plånboken, vilket jag insåg efter att jag beställt en fet kycklingamacka på sockerskorpan. Resultat: ett äpple på en stenbänk nånstans i haga.

Besök i Rättvis Handel butiken på andra långgatan. Där blev jag bjuden på te av Ahmed,38, från Palestina. Så där satt vi och försökte kommunicera på svenska/arabiska/engelska/handviftningar i en dryg timme. Himla trevligt! Han var en fin man. Han ville att jag skulle hjälpa honom sälja jeans på marknaden han brukade stå på varje helg. Jag avböjde, vänligt.

Åkte snopet förbi min hållplats då den sablans spårvagnen inte ville stanna..

For tillbaka till butiken och pratade med butiksägaren. Vilket resulterade i att jag ska hoppa in och hjälpa till i butiken! Tjohej! Det är ideellt dock (varför kan jag inte hitta ett jobb som ger mig pengar..ständigt dessa volontärjobb! Det är dåligt för plånboken att ha hög moral..) MEN jag får 20% rabatt, score! Och det känns som en sjukt bra erfarenhet, och framförallt väldigt kul - och fint för samvetet! Rättvis handel is the shit!

Hittade det ultimata plugg-cafét ett stenkast från järntorget så jag tog en latté och pluggade nån timme innan jag for hem.

Sen blev det ytterligare en kopp te med Sandra - och ett avsnitt HippHipp! "Stefan Schwarts har kissat på sig". Och Itzhak, mannen i mitt liv! Åh, HippHipp är ju det bästa som finns!

Közenum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela