piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

basilikabonanza och påskpreparations

Publicerad 2011-04-20 10:36:38 i Allmänt,

Jag gillar min nya morgonrutin. Har gått upp halv sju de senaste dagarna. Det kommer verkligen inte hålla i längden, men det är ju roligt så länge det varar. Jag blir betydligt mer produktiv och det är skönt att få längre dagar.

Nu har jag pricklat (trädgårdslingo) upp mina basilikaplantor och planterat om dem. Det kommer bli basilikabonanza i sommar, I'm telling you!

Nu ska jag packa ner det sista inför påskhelgen. Åker hem till Malmö idag och blir där till måndag eller tisdag. Kan inte förstå att det är påsk och äntligen dags för KONSTRUNDAN! Min och Jessicas årliga tradition. Som vi har väntat och längtat. Det är remarkabelt att vi faktiskt lyckats göra det till en tradition med tanke på hur flängiga vi båda är. Tror det blir fjärde året i rad. (Trycker mentalt på gilla-knappen och inser hur facebook-skadad jag är..)

Nu: Packa kappsäck!






Luktar jord och basilika om fingrarna nu. Underbart!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-20 12:51:17

Du är nog ändå den mest flängiga av oss. Men flängiga eller inte, inget kan förstöra vår tradition!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela