piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

rådjur och regn

Publicerad 2011-04-12 09:45:12 i Allmänt,

Vaknade halv sju av att Sandra satte på en bra skiva och sen kom och petade på mig/kastade sig över mig. Världens bästa sätt att vakna på! Sen åt jag en sjukt bra frukost, drog på mig regnkläder och gick på en lång promenad i hällregnet.
Det trodde ni inte igår va? Att jag faktiskt skulle ta mig upp. Det trodde verkligen inte jag heller. Men nu sitter jag här med rosiga kinder och är nöjd med mig själv.

Det bästa var att när jag gått några hundra meter på vägen som går utanför vårt hus (det är typ ett villaområde) så ser jag plötsligt tre rådjur smyga sig över vägen, leta sig in genom en häck för att tassa in i en trädgård och mumsa gräs. Så himla fint! Jag blev glad och kände mig mysig.

Nu ska jag duscha och peppa inför jobbintervjun jag ska på senare idag. Sommarjobb hos ett fastighetsbolag, typ vara trädgårdsnisse som jag var när jag jobbade i Lund. Spännande!
Men först ska jag lyssna på En förtorkad kaffeböna med Philemon Arthur & the Dung och lägga upp några bilder från min regniga promenad.






Ha en grym dag people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela