piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

rödtjut och andra bra saker

Publicerad 2011-04-05 23:41:24 i Allmänt,

Är lite schizofren/överspeedad/vinlullig/lycklig/pirrig/virrig/snurrig osv osv..

Är så högt upp på lyckotröskeln att det nästan slår över i nån slags avdomning. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Imorgon åker jag till Frankrike.. Det är inte klokt. Och Jenny skrev precis på FB att jag kunde skippa jackan och istället packa solkrämen... för det skulle bli strålande sol och 20-25 grader! Oj, vad jag behöver det! Idag gick jag till biblioteket i gummistövlar och hällregn.. GUMMISTÖVLAR!! Det är ju bara inte okej.. Nej, nu längtar jag efter att få hoppa i min läckra nya blommönstrade jumpsuitsklänning, låta fötterna leka i sandaler, krama om mitt jennybär och känna solen värma mitt ansikte och min själ. Och leva på ost och vin i fyra dagar.

Sandra och jag har haft så himla mysigt de senaste dagarna, och ikväll var körsbäret på toppen. Vi upptäckte min webcam och roade oss med att göra musikvideos till bland annat Kanye West och Alcazar. Och så en specialare, Manboy, enbart till Sara. Det bästa jag hört på länge var när hon berättade att hennes lillasyster lärt sig spela den på blockflöjt! Sen tog vi massa ghettobilder där vi försökte visa hur häftiga hisingenkidsen är, samt demonstrera vår nypåkomna hisingshälsning (man dunkar sig med knuten näve hårt två gånger på bröstkorgen, sen sträcker man ut handen och gör ett v-tecken). Gick väl sådär. Vi är inte så naturligt häftiga av oss. Men vi är rätt trevliga och skojfriska. Inte fy skam det! Och så tycker vi fasligt mycket om varandra <3

Nu har Sandra lagt sig och jag sitter och äter kladdkaka och sörplar på den sista skvätten rödvin. Försöker fundera på hur jag ska omstrukturera min packning nu när jag fått solbekräftelse. Äh, tar det imorn istället.
Men jag måste säga att jag är ganska så ordentligt nervös.. Ska ju byta plan i Frankfurt, och det är ingen liten flygplats direkt. Har ju aldrig flygit själv förut. Men mobilen är proppfull av ny musik, Doris Lessing ligger i väskan och jag har köpt massvis med små blåbärskexchoklad. Så det kan ju inte gå annat än bra!

A bientôt Sverige! Vi ses på måndag kväll igen!






Ja, vilken donna den där tjejen är.. Hon är rent utav en av de allra allra bästa.
Finns inte många exemplar av den pumpen!
Den är unik!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-11 00:12:32

Hoppas du har det alldeles underbart goding! Du skriver så fint och kommer vara urtjusig i din jumpsuitklänning.

Pussar Jolanta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela