piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

December #1

Publicerad 2011-12-02 00:16:06 i Allmänt,

Första december. Man kanske skulle göra någonslags egen liten julkalender här på lilla bloggen? Vi får se hur det går. Jag kan ju försöka bjuda till lite för er fina människor som tittar in här lite då och då.

Ikväll har jag planerat mitt julstök litegrann. Vad som ska bakas och så. Vilka pärlor från "Jul med Ernst" som ska se dagens ljus i vårt kök osv. Nu lyssnar jag på några nyfunna jultoner som jag misstänker kommer bli permenterade i jullistan. Nils Landgrens "Christmas with my friends". När man har fått nog av bjällerklang och last christmas och vill luta sig tillbaka på lite jazzigare tongångar.

Och så sitter jag och drömmer inför julfesten med lindy hopen den 10 december. Det är tema Cirkus (!) och jag ska vara en clown. Men inte en skrikig kulörclown. Nej, en fin och ledsen vintageclown.

Ungefär så här



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela