piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

prosit och puh

Publicerad 2011-02-10 22:33:53 i Allmänt,

Move on up! sa Curtis Mayfield. Förkylningen lyssnade och lämnade halsen för att ge sig upp i näsan och snora igen det för mig. Blä.
Även om jag kände mig som en trasa så gjorde jag min plikt i Alternativ Handel-butiken idag, med sällskap av en ny medlem i gänget som var jättetrevligt. Jag blir så glad att att träffa dessa varma och medvetna människor som rör sig i butiken. Både de som jobbar och de som handlar.

Dock innebar detta att jag förlorade värdefulla pluggtimmar som nu måste tas igen. Så kvällen har ägnats åt djuretik, och det blir nog en timme till. Har skopat upp glass och kokat te, så jag ska försöka hålla plugg-lågan brinnande lite till.

Ikväll hittade vi födelsedagskortet som jag gjorde till Sandra förra året.
Jag måste säga att där överträffade jag mig själv.



Det började så oskyldigt med seglar-puh och mini-puh. Sen spårade det ur helt och blev trans-puh, knark-puh och nattklubbs-puh.

I guess there's a devil in me.

Sa hon och snöt sig för tjugofjärde gången denna minut.

Bless you och kors i taket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela