piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

semmelkalas och skivor

Publicerad 2011-02-21 23:28:22 i Allmänt,

Igår kom jag hem till Göteborg igen efter fina dagar i Malmö. Bäst var nog att få leka och härja med min lilla lill-viktor på hans ettårskalas i lördags! Tårtan var formad som en illblå barbapappa och Viktor var ett charmtroll som vanligt. Given succé.

Igår träffade jag två av de absolut bästa som var på besök i Göteborg. Vi handlade skivor på Bengans och fikade på Hängmattan i Majorna. Blir så inspirerad av dessa fina människor som har så mycket kärlek i sig och arbetar så hängivet med sin kreativitet. Ni kommer gå långt, det är jag övertygad om! Tack för en riktigt fin och mysig dag, det var precis vad jag behövde. Önskar bara att ni inte var så himla långt bort..

Idag skickade jag in min hemtenta. Äntligen! Hipp hurra för mig.

Och ikväll bjöd jag in till semmelkalas. Det bjöds på hemmagjorda semlor och det sörplades kaffe och te för glatta livet medan Siw Malmqvist skrålade i köket. Det var ett fint kalas.

Nu ska jag vara trött och nöjd i några minuter, sen ska jag sova.

Men först vill jag visa mina fynd från Bengans.



Tom Waits - Swordfishtrombones
The Manhattan Transfer - mestförattdenvarsnygg
Soundtracket till The Wizard of Oz - för att det är KULT!

Så himla fint!


(och så hittade jag Doris - Did you give the world some love today, babe? på CD för 25 kr. FYND! Jag hjärta Bengans 4ever)

Kommentarer

Postat av: Jabberwocky!

Publicerad 2011-02-22 10:48:48

Oh Toto I don't think we're in Kansas anymore...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela