piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

changes

Publicerad 2011-06-02 12:47:43 i Allmänt,

Igår var det min och Sandras sista kväll tillsammans här i "vår" lilla etta. Vår fina, fina etta där vi skrattat, gråtit och hostat under nio månader. Man kan säga att Sandra agerat surrogatmamma för mig. Nu, nio månader senare, är det dags att lämna över mig till min nya förälder. Nu är det dags för Sara att axla ansvaret att ta hand om denna 180 cm långa klump och bära den i sin famn.

Sandra lagade kräftstjärtspasta (vilket för övrigt är väldigt svårt att översätta till engelska. "Cancer in a can?" "It's like shellfishtails..you know?"), vi drack öl och åt glass. Sen satt jag i soffan och lagade hennes tröja medan hon sprang omkring och försökte packa inför sin Amsterdam-weekend. Och den där medvetenheten om att det var vår sista kväll låg som ett regnmoln över våra huvud. Men vi tittade aldrig upp.

Jag kommer sakna att krypa upp i hennes säng på kvällen och prata strunt. Sakna att mysa i soffan och titta på Vänner. Sakna de interna skämten, mimiken och gesterna som bara vi förstår. Och ingen kallar mig Persikan som min SandyCandy gör..

Men nu är tiden kommen för förändring. Nu har jag och Sara en underbar lägenhet som väntar på oss i Bergsjön. Jag älskar den redan. Vi fick nycklarna igår och gick runt och tittade andaktsfullt i varje rum (för vi har flera!) Den enda bristen den har är att den ligger på andra sidan stan sett från Hisingen. Från sandra..

På söndag flyttar vi. Nu har Sandra åkt iväg till Amsterdam och jag ska isolera mig i två dagar för att skriva klart tentan och packa.

Nya tider väntar. Just nu är det bitterljuvt. Jag hoppas på att kunna kapa det ordet på mitten efter ett tag och bara behålla den senare halvan..








På lördag blir det IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela