piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

mittemellan slutet och början

Publicerad 2011-06-03 01:07:52 i Allmänt,

Känner mig mörbultad i hela kroppen. Har varit fysiskt inaktiv under så lång tid nu i och med tentan och det känns verkligen i kroppen. Idag har jag suttit hela dagen framför datorn och jag känner hur min kropp skriker efter att få röra sig, dansa och känna sig levande igen. Men jag behövde verkligen den här dagen. För första gången på länge fick jag en hel dag bara för mig själv. En dag när jag inte behövde åka iväg och göra något. Jag skulle skriva min tenta. Punkt. Eventuellt packa lite. Jag kände hur ett kravlöst lugn föll över mig och jag fick vara ensam i min lilla bubbla.

Nu är tentan nästan klar. Alla fotnötter har letats upp (tänk vad mycket lättare det hade varit om jag skrivit upp det direkt..) och imorgon ska jag läsa den från början till slut med pigga och utvilade ögon. Sen ska jag skicka in den. Det kommer vara som att en grå slöja lyfts från mitt liv. Allting kommer lysa starkare, luften kommer vara friskare och lungorna kommer kännas större. Men jag har lärt mig väldigt mycket på den här tentan. Det gör att det känns värt det.

Jag såg att Kspecial hade visat Dream of life - filmen om Patti Smith som är en av mina absoluta favoritfilmer. Jag har sett den säkert sju-åtta gånger. Blir lika inspirerad varje gång. Så jag var tvungen att tätta på den på svtplay, igen. Gick runt och samlade in lite av mina saker under tiden. Imorgon måste jag börja packa på riktigt.

Nu ska jag sova.
Låter Pattis vackra vaggvisa sjunga mig till ro..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela