piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

call me einstein

Publicerad 2011-03-18 21:33:33 i Allmänt,




Äntligen har jag hittat en roll där min frisyr passar perfekt!
Fick precis veta via mail att jag blivit rekryterad som värd på Vetenskapsfestivalen!!!!
Hurrahurrahurrahurra!!
Jag kommer i första hand arbeta i Experimentverkstan. Där kommer jag att agera galen professor och demonstrera något häftigt experiment för en miljard kids som kommer springa runt och vara minst lika galna.
Jag är lite rädd om jag ska vara helt ärlig. Särskilt med tanke på att min kemi och fysikkunskap är ganska begränsad. (Måste jag börja plugga periodiska systemet??) Men det problemet kommer senare. Nu tänker jag bara vara glad.
Och jag tänker att explosioner faktiskt bara kan bli rätt i det här sammanhanget!


Men det allra allra bästa..
..det är att jag kommer få BETALT!

Åh, ljuva slantar. Jag har saknat er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela