piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

happiness is a t-shirt

Publicerad 2011-03-04 16:16:37 i Allmänt,

Jag och Velvet Underground har spenderat förmiddagen i soffan.
Gjorde årets fynd i Stockholm då jag hittade den perfekta VU-tröjan på en liten secondhand/vintage-butik på en sidogata från Götgatan.
Stod och tittade på en likadan på Skivlagret när jag var hemma för två veckor sen. Men det var bara så massproducerat och opersonligt så jag hade inte hjärta att slå till.
Och vilken tur att jag väntade. Snubben jag köpte den av hade köpt den och en massa Pink Floyd-tischor av en annan snubbe i USA "Alldeles för dyrt,  så jag tjänar egentligen ingenting på att sälja den." Och jag älskar att få en historia med mina kläder. Det är därför jag älskar små secondhandbutiker. Och jag vet inte, men jag har bara en känsla av att den här tröjan är sjukt genuin och bär på en spännande historia.

Men gosh, den är sådär stor och nonchalant snygg så jag nästan undrar om jag är värdig att bära den.





"Peel slowly and see" Lagom ekivokt för min smak ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela