piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

våffelcravings

Publicerad 2011-03-30 17:18:47 i Allmänt,

Sitter i Världsbutiken och fick helt plötsligt en strålande affärsidé. Förmodligen inspirerad av Klädoteket som öppnade i Malmö häromdagen.  Jag satt här och blev vrålsugen på våfflor efter att ha bloggsurfat och sett både underbaraclara och blondinbella vräka ut sin våffelidyll över min datorskärm.. Till min storta förtrytelse (ord man använder för lite) har jag inget våffeljärn och tänker baske mig inte slänga ut hundratals riksdaler på en once-a-year-product.
Då slog det mig: Varför kan man inte hyra hushållsmaskiner?

Våffeljärn: 20 kr/dag
Strykjärn med tillhörande strykbräda: 30 kr/per dag (inklusive hemkörning)
Stavmixer 10 kr/timmen
Såndärsvindyrvispsaksomallakockarpåtevehar: 50 kr/dag
Degblandare: 20 kr/dag (Erbjudande: två paket jäst på köpet!)

Lite som att hyra en film. Du får ha grejen så länge du orkar betala för den (eventuella omlån kan diskuteras) och när du ätit så många våfflor att du är så uppblåst att man måste sätta ett snöre i dig för att du inte ska flyga iväg, ja, då lämnar du bara tillbaka våffeljärnet!

Jag är en jävel på entreprenörsskap. Nån som är sugen på att starta ett AB?
Jag pitchar idéerna, du gör grovgörat.
Deal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela