piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

you keep troubles in your mind

Publicerad 2011-03-17 23:22:31 i Allmänt,


(Bild: http://www.lundlund.com/photographer/andreas-ohlund/10943/68779)

Har precis tittat på videon till Anna von Hausswolffs sång Track of Time (för mig är vissa låtar sånger, det passar inte att kalla dem låtar, det är för simpelt på något vis..förstår ni vad jag menar?) Hon är så himla vacker och sprängfylld av talang och jag blir enomt inspirerad. Och vissa dagar saknar jag mitt långa hår lite extra mycket, och idag är en sådan dag. Och jag sluter ögonen och drömmer om Annas hår. Så vill jag se ut. Så jävla vacker. Jag försökte lägga upp klippet här, men min dator vill fortfarande inte låta mig länka till youtubeklipp. IT-supporten, ring mig när du ser det här är du snäll!

Jag har börjat svära väldigt mycket i bloggen märker jag. Vet inte varför. Men det är nog något som brinner lite inom mig. Kanske börjar jag se nånslags framtid? Jag vet inte.. Kanske är det bara natten som talar.

Ikväll har jag bakat kanelbullar och pratat med mamma i telefon. Hon är så söt. Hon berättade att hon och pappa ska göra en egen smörgåstårta på lördag. Lyxa till det lite i vardagen liksom. Jag älskar att mina föräldrar är humble people. En smörgåstårta med lax och räkor - sen är livet en fest! Jag saknar dem riktigt mycket just nu. Längtar tills nästa helg då jag ska fara hem en sväng igen. Förhoppningsvis kommer Lina ner, hon letar just nu transportmedel så vi får hålla tummarna. Då ska vi fara till Köpenhamn och balkandansa till Tako Lako. Men OM hon inte kommer, då har jag bestämt att jag ska tillägna helgen till mina päron. För alltid när jag kommer ner så flänger jag iväg och ska träffa andra. Den här gången är det deras tur. Och på söndagen kommer jag få träffa min lilla Viktor. Längtar!

Nu ska jag göra ett sista fallstudieryck innan det är dags att sova. Imorgon ska vi intervjua samordnaren för Fairtrade City Göteborg och sen ska nån av oss (antagligen jag, min vanliga otur) prata med en kommunalpamp över telefon. Läskigt men spännande.

Jag lever och andas Fairtrade nu. Det känns faktiskt riktigt bra.
Riktigt jävla bra.
För att vara mer exakt.

Söta drömmar, kära vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela