piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

loppis och lugg

Publicerad 2011-05-30 01:07:25 i Allmänt,








Idag låg jag kvar i sängen länge, läste Sonic och njöt av det faktum att det var söndagsmorgon. Sen insåg jag att det var dags för den gigantiska, årliga loppisen i Majorna. Då övertalade jag Sara att vi skulle gå dit för att försöka införskaffa pryttlar till vår nya lya. Så jag klippte till en hellugg på alldeles egen hand, hoppade i min rödrutiga och lindyhopvänliga klänning (för att få till den där chica loppislooken så man skulle passa in bland de hippa bohemerna) och spatserade iväg. Mitt första fynd var en jätteful liten strykbräda för 25 spänn som egentligen var en barnleksak. Det är små blåa björnan och diverse hjärtan på. Verkligen gräsligt. MEN, det är helt perfekt storlek för att stryka mina klänningar på OCH eftersom jag (inbillar mig att jag) är så händig (och läser lite för mycket av underbaraclaras blogg) tänkte jag hitta en käck liten stuvbit och klä om den! Kommer bli fantastiskt. Vänta ni bara! Sara hånade mig måttligt mycket..Men jag ska allt visa henne!

Sen köpte jag även några samlarobjekt. Ledar-pingvinen och zebran från Madagascar i plast för 10 spänn. Nu har vi nästan hela Madagascargänget i vår fönsterkarm. Kan ta en bild och visa imorgon. Det känns så tryggt att se dem plira mot mig där borta från fönstret.

Sen var jag och Sandra spontana. Vi tog med oss mustaschen och gick på bio och såg Water for Elephants. Vi skulle egentligen sett Terrence Malicks nya Tree of Life, men biljetterna var slut.. Jag är så himla förväntansfull inför den. Tror den är magisk. 
Vi delade en pizza också innan vi och mustaschen drog oss hem till ön igen.

Inte många dagar kvar på Hisingen nu..

Kommentarer

Postat av: Izie

Publicerad 2011-05-31 09:20:02

Visst va den bra, ball att d prata polska :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela