piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Januari #11

Publicerad 2012-01-11 00:40:09 i Allmänt,

Saker som hänt så här långt in på 2012.

- Nyår var mer än bara en dag. Det var tre dagar till därefter då mitt jennybär var kvar och vi fick tid att prata och mysa. Vi var många vänner i lägenheten och vi dansade shottis och polska i vårt vardagsrum klockan två på natten.
- Sara och jag blev sambosar igen och allt är därmed precis som det ska vara.
- Jag återvände till Holmens Marknad där bokhyllan/skrivbordet jag tittade på i december stod kvar. Som om den var menad åt mig. Jag köpte den och fick den hemkörd till högre pris än vad hyllan i sig kostade. Men så värt det. Vi är själsfränder, den och jag. Jag gjorde om mitt rum, slängde ut det gamla och tog in det nya och med det kom harmoni.
- Jag grupparbetade och skrattade massor med världens bästa grupp och vi gjorde klart vår fallstudie om Linas Matkasse.
- Jag var med i en lindyhoptävling, Jack N Jill,  för första gången. Och blev en av fem som utav tio tävlande gick vidare till final. Sjukt oväntat, men en otroligt fin peppmorot för att fortsätta dansa! På lördag är det Stomp Off och final! Då blir jag lottad med en kavaljer och sen är det tre danser som gäller. Under den ena ska vi dansa i någon slags spotlight och visa våra bästa moves i någon minut innan det blir nästa pars tur. Visst låter det som taget ur en bradålig collegefilm à la save the last dance. Jag hör redan stråkarna och applåderna.. Priset är en resa till ett lindyläger i Vilnius, Litauen. Fantastiskt!
- Jag började skolan igen och vi redovisade vår fallstudie. Det gick så himla bra, och nu är vi äntligen klara!
- Jag drack redovisningsöl och firade med fina människor och insåg för femhundrade gången att jag har världens bästa klass!

Imorgon är det dags för hemtenta! Känns som en bit kaka när jag har mitt nya gamla fina bokhylleskrivbord att sitta vid. Känner mig smartare bara av att vara i dess närhet.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela