piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Lördag natt

Publicerad 2012-03-04 02:35:17 i Allmänt,

Jag behöver någon som tror på mig.
Som tar på det inre i mig.
De tankar som inte blivit talade än
De känslor som inte blivit kända än.
De drömmar som är dolda än.

Jag vill mjukna i kanterna,
slipa bort de skavande skämten,
som klingar falskt ibland.
Och bara få vara mig själv.

Vill få vara sårbar utan att vara svag.
Bara bli lyft en stund, få vara liten,
utan att förlora min storhet.
Kan du bära mig i ett andetag
tills jag landat igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela