piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Den Stora Turistdagen (Del 2)

Publicerad 2013-02-11 04:55:04 i Allmänt,

Okej, det är ju pinsamt att det dröjt en hel vecka innan jag blivit färdig till att ge er del två av turisthelgen. Nu har det ju gått en helg till som jag vill berätta om. Men den får komma sen. Kanske nästa helg rent av..
 
Efter att vi inmundigat lunch-poutine'n så gick vi till stadens stora turistmål - Citadellet!
 
Som ser ut så här uppifrån.
 
Men det var tydligen stängt, så vi lärde oss inte så mycket. Men jag googlade upp att det är ett fort och att det byggdes 1856. Typ. Den enda som var där var en liten säkerhetsgubbe som stod och visslade i en visselpipa på folk som försökte gå upp på muren. Det fick man inte göra.
Amanda i blåsväder.
Man kunde sitta på kanoner. Det gör man ju inte varje dag.
Och stå i vaktbås och försöka hålla minen.
Jag hittade en trevlig karl som jag klämde lite på.
Efter citadellet var vi iskalla. Vi blev därför glada när vi ramlade över det här söta kaféet! Älskar golvet <3
Där köpte vi varm choklad.
Som visade sig vara pulverchoklad utblandad i varmt vatten. Vilken bluff! Men marschmallowsarna var goda.
Dagen avrundades med poetryreading som fina Gloria tipsat oss om. Där träffade vi lite nya trevliga utbytisar från England och gulliga locals som läste finpoesi.
Och där var en Snubbe Med Gitarr som spelade en Tallest Man on Earth låt, vilket gjorde mig glad!
Och sen avslutades denna fina dag med att jag överraskade mig själv genom att läsa en av mina dikter offentligt för första gången ever! Fin känsla!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela