piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Ernst

Publicerad 2013-07-02 23:02:02 i Allmänt,

Har lyssnat igenom intervjun som Värvet gjorde med Ernst. Blir åter igen övertygad om att han är en av de klokaste och finaste människor som just nu vandrar barfota på denna jord. Rekommenderar varmt en lyssning. Ernst kan så mycket mer än att bara tala lyriskt om en tussilago eller bygga grillar i lecablock. Han sitter på så mycket fina tankar om livet som jag verkligen respekterar.
 
Tankar om att värdera Samtalet. Hur viktigt det är att tala med varandra, men även att lyssna på varandra. Att Samtalet är något av det finaste vi har.
 
Tankar om att frågor ibland måste få förbli just frågor. Allting behöver inte besvaras med en googling. Ibland behöver vi få låta fantasin leka lite med de där frågorna. Få lite stimulans av att inte veta. När en fråga dyker upp, och svaret kommer omedelbart, så dör alla möjliga kreativa svar direkt. Att googla en fråga är att döda ett samtal. Att kväva fantasin.
 
Tankar om att bära med oss de vi förlorat i oss själva.
 
Tankar om att ta sig tid för sina vänner. För utan dem är man världens fattigaste människa.
 
Många har sagt mycket om Ernst. Men jag står rakryggat upp för honom. För jag tror vi är själsfränder, Ernst och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela