piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

jag skjuter mig själv i foten - nu

Publicerad 2010-12-16 12:34:42 i Allmänt,

Okej, jag har suttit framför teven och kollat på musikhjälpen från klockan 9 till 12. Vi snackar TRE timmar. TRE!

Jag smsar in en önskelåt runt tiotiden och önskar Alla vill till himmelen men ingen vill dö med allas vår Timbuk.

12.01 går jag ut i köket för att koka te.

12.05 hör jag svagt några välbekanta toner från det andra rummet .

12.06 inser jag förskräckt att det är MIN LÅT SOM SPELAS!

Jag kastar mig in i vardagsrummet. MEN då har ju redan ögonblicket försvunnit!!

Jag har missat att höra om de sa min hälsning....!

Jag njuter dock av att se Timbuk glida omkring och dansa och mima till sin egen låt. (Så om inte annat så blev han glad i alla fall..) Men sitter som på nålar och hoppashoppas att de ska säga hälsningen efteråt. Låten fadar ner..men nej..Ingen hälsning där. Istället säger de att "ja, det är ju många som önskar timbuktus låtar"

Jag känner mig jätteunik.

Och bitter. Jag har aldrig varit så bitter som nu.

VARFÖR.SKULLE.JAG.KOKA.TE.PRECIS.DÅ?

Epic fail..


Nåja..motiveringen lät så här iaf:
"Vill önska denna till mina fantastiska folkhögskolevänner från Skinnskatteberg som är utspridda över hela landet. Jag saknar att dansa med er! Upp och hoppa och skaka rumpan för en god sak!"

Hoppas det var någon av er som hörde och blev glad, även om ni inte visste att det var från mig :)

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2010-12-16 12:50:21

Klart en ska koka te vid de sämsta tillfällena. Men gud så fint ändå, och jag tror säkert att hälsningen lästes upp innan. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela