piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

varm choklad och en halv hagabulle

Publicerad 2010-11-05 00:23:41 i Allmänt,

Är ett jennybär fattigare. Fick bara ha henne här i två dagar, sen for hon iväg igen. Men det var två fina dagar, bortsett från hällregnet då. Göteborg visade sig från sin allra bästa sida! Men vi läste Pippi och Elsa Beskow sagor på biblioteket, drack öl på Kellys, kollade på film, drack kafé på språkkaféet och lite annat smått och gott.

Idag skulle vi haft föreläsning, men den blev inställd så istället låste jag in mig själv i lägenheten med all kurslitteratur. Tiina Rosenberg och jag hade en fin förmiddag i soffan.

Tog mig bara ut för att gå på vattengympa. Jag vet att det är sjukt hög tantvarning på det. Men jag kan inte låta bli att tycka det är så himla roligt! Jag blir inte sådär arg och irriterad som jag ofta blir på "pumpa järnet" pass (som jag är en så himla frekvent besökare av) Plaska omkring i vattnet är mer min melodi!

Hela dagen har jag känt mig lite småvirrig och vilse i pannkakan. Jag bara går och inväntar morgondagen. Kan inte riktigt förstå att det är dags. Att väntan äntligen är över. Att jag ska få se mina folkistomtar och folkistroll igen.

Att jag ska få åka hem till Norberg imorgon och träffa skinkfamiljen igen!!

Det kommer bli magiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela