piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

happy go lucky

Publicerad 2011-04-15 00:46:44 i Allmänt,

Några anledningar till att livet bara är bra just nu:

- Idag fick jag ett sommarjobb! Ska pyssla om Familjebostäders trädgårdar hela sommaren. Happy happy!
- Genusföreläsningen som jag och Sara höll för S-kvinnorna igår gick jättejättebra. Det var superintressant att höra deras åsikter och jag rös flera gånger bara för att det var så storslaget att höra deras resonemang. Men det bästa var att vi lyckades förklara vad genus handlar om och det kändes verkligen som att vi nådde fram och fick dem att börja reflektera i nya tankebanor. Fantastiskt.
- Sambolivet på Blackevägen är lite extra fint. Vet inte varför, kanske är vårkänslor?
- Att alla människor som jag har omkring mig bara är så himla bra.
- Att jag och sara åker till Malmö imorgon för att möta upp Jessica, gå på Moto Boy och sen dansa på Ladyfest. Som jag längtat.
- Att lyssna på Lykke Li är inte dumt heller. Särskilt med tanke på att det är I know places.

Men först måste jag ta mig igenom en gruppredovisning imorgon i skolan. Iförd samma feststass som jag kommer ha på kvällen då det inte finns tid att byta om mellan ankomst och konsert. Vilket antagligen kommer verka lite lustigt för min klass då jag 98% av tiden kommer till föreläsningarna i min VU-tröja och jeans, alternativt tjocktröja eller stor bylsig rutig skjorta. Imorgon blir det piffig jumpsuit och strumpbyxor. Älskar att röra till folks förväntningar och bilder dock, så det är mest bara kul.
Nu måste jag sova. Godnatt livet. Du är rätt okej just nu. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela