piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

vågar

Publicerad 2011-02-02 01:03:58 i Allmänt,



Du målar dina penseldrag,

För andras ögon

Jag ser i dina ansiktsdrag,

Att du behöver det de ger.

 

Sparka bakåt, sikta uppåt

Urkraft, naturkraft, kulturkraft

Kan, kan inte, kan, kan inte

Domen fälls av tusenblad.

 

Du drabbas av välbehag

En rysning längs din ryggrad

Och I väntan på ett dråpslag

Går du i dina drömmars parad

 

Längta framåt, (glöm/förlåt)

Avstamp, livskamp, feltramp

Vingla, singla, vingla, singla

Kliv ur klaveret.

 

Skit i systemet.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-03 14:45:12

Vad äran detta för text? :) Har du skrivit själv?

Puss

Postat av: JessicaPersika

Publicerad 2011-02-03 21:42:20

Jodå, så är det faktiskt :) Blev så inspirerad av en viss talangfull person så jag kände att jag skulle strö ute lite av mina alster med jämna mellanrum i bloggen. Mest för att känna att jag skapat något, men också för att kanske kunna röra vid någon annan litegrann. Puss! (och jag vill ha bättre uppdatering på frökens sida!!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela