piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

2 steg från verkligheten

Publicerad 2011-01-02 22:21:03 i Allmänt,

Börjar leva ett normalt liv igen, utanför min hostbubbla. Känns jäääävligt bra måste jag säga! Idag träffade jag två av mina äldsta (som i "we go way back") vänner, Sara och Izabelle. Vi har praktiskt taget växt upp hand i hand, i samma hus till och med. Sara på första våningen, Izabelle på tredje och jag på femte. Många roliga dagar spenderades med att fira ner saker till varandra mellan balkongerna. Det var ju, lyckligtvis, supertrendigt på den tiden med fingervirkningar, så vi virkade meterlånga sådana i regnbågens alla färger, och sen fäste vi en liten plastväska (om jag inte minns fel) i den och däri stoppade vi diverse meningslösa prylar som vi (eller ja, oftast jag då eftersom jag var högst upp - det var ju det där med tyngdlagen..) sedan firade ner och upp mellan oss.

Som en 2000-talets urban version av Bullerbyn.

Vi har iaf inte setts alla tre på ett bra tag, så det var riktigt kul att få fika och skratta lite tillsammans igen! Blir så sällan man ses då Sara är i USA och simmar, Iza bor här och jag antingen är i Göteborg eller flänger någon annanstans..

Efter att ha färgat håret (bara en klippning som saknas..) och pimpat mina nya hörlurar (de är så coola!! Lägger upp en bild snart!) så landade jag framför teven och kollar nu på Paris Je'taime på inspelat videoband (bra skit!) och drömmer mig bort till Frankrike..

Men nu ska jag ta och packa det sista, för imorgon är det dags att åka hem till Göteborg igen. Känns konstigt och lite ledsamt att lämna hemma, och mamma och pappa. Kommer sakna dem. Men det blir nog en sväng hemåt snart igen. Måste ju låna böcker till nästa kurs när den drar igång. Malmö Stadsbibliotek är min plånboks bästa vän <3

Bon nuit!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-05 12:47:47

"Sara på första våningen, Izabelle på tredje och jag på femte. Många roliga dagar spenderades med att fira ner saker till varandra mellan balkongerna. Det var ju, lyckligtvis, supertrendigt på den tiden med fingervirkningar, så vi virkade meterlånga sådana i regnbågens alla färger, och sen fäste vi en liten plastväska (om jag inte minns fel) i den och däri stoppade vi diverse meningslösa prylar som vi (eller ja, oftast jag då eftersom jag var högst upp - det var ju det där med tyngdlagen..) "



Du skriver så underbart honeybee, jag blir lycklig i själen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela