piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

breakfast at the fattiglapps

Publicerad 2011-01-04 10:34:58 i Allmänt,

Då var man hemma i Göteborg igen - underbart! Och vilken fin start man fick! Släpade först hem mina väskor (vilket INTE var så roligt..) och sen åkte jag till Bergakungen och mötte upp min kära Sandra. Och vem springer vi på i biljettkön om inte Daaavid och Gunilla. Så sjukt, eftersom jag bara några timmar innan på bussen suttit och tänkt på just David och att jag borde höra av mig till honom. Vi hann inte prata så mycket för de skulle in på bion och vi hade vimsat bort våra biljetter så jag fick ställa mig i kassan medan Sandra sprang bort till Willys för att handlar sitt biogodis - Keso. Haha, hon är den enda person jag känner som äter Keso på bio. You gotta love her! <3 Men det får bli en bärs med David snart helt enkelt. Åh, jag är så glad att dessa fina folkismänniskor dyker upp lite överallt!

Sen såg vi Social Network som var väldigt bra. Trent Reznor från NIN hade gjort musiken berättade Sandra och det var riktigt schysst. Sen gick vi hem och facebookade ;) Nej, men jag fick öppna min julklapp. Och då blev lyckan total: Det var Ernsts julbok. Miih! Den flickan känner mig så väl! Nu ska jag och Ernst sitta och mysa och dricka te dagarna långa.

Men efter DET satte jag mig faktiskt och facebookade. Och fick veta av Mia att jag tydligen synts på TV några timmar innan. Haha. Jag och Joel hade tydligen blivit fångade på film när vi dansade polska på Bingsjö i somras.. Vi svischar förbi på ca fyra sekunder i slutet. Finns på svtplay om någon är nyfiken på mina danskunskaper ;) Det var fint att se alla bilder från Bingsjö, det var verkligen magiskt där. Och det var sommar..Mmm..

Nu sitter jag och äter årets konstigaste frukost. Vi hade tydligen ingenting frukostvänligt i skåpen alls. Så nu har jag ätit två halvbruna bananer, en lussebulle och lite russin. Men jag har druckit te i min finaste kopp, den jag fick av Sara i julklapp. Och då gör den bristfälliga maten inte mig så mycket. Så här fin är min mugg:

Manlighet är en bristsjukdom. Hihi. Från SCUM-manifestet av Valerie Solanas.
Visst är hon påhittig den där Sara? Bäst rentav!

Nu ska jag till genusskolan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela