piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

det ska va en värmlänning

Publicerad 2011-01-05 15:29:52 i Allmänt,

Är tillbaka i sina gamla kvarter. Plöjer fetaostpaj och feministisk konst på Caféva i Haga. Och använder Google translate lite för mycket för min egen smak. Förbaskade akademi-engelska! Får mig att känna mig som en analfabet.. Det går inte fort helt enkelt. Men det är väldigt mysigt att sitta i myllret med ett tänt ljus vid sin sida och titta ut på snöflingorna som faller i flock. Och det är ännu mysigare att få ett samtal av sin favorit-Lina! Som föreslår bra saker som att komma till Malmö för att gå på Trummor & Orgel.
För nästan ett år sedan åkte vi till Stockholm och gick på Marie Lavaeu för just samma anledning. Dock var vi så trögfattade att vi inte kopplade att det dova dunket från golvet innebar att de redan börjat spela i källaren. (Eller så var vi bara så starstruck av att Winnerbäck satt i baren och spelade skivor att vi inte riktigt ville slita oss därifrån..) Vilket innebar att vi missade 70% av spelningen. Men de där 30% var värt det ändå. Ebbott var ju med som sångare, och Magnus Carlsson med! Och sen agerade de båda DJ's. Och gick säkert hem med småflickor efteråt. Men fram tills den punkten tycker jag om dem. Det vore iaf väldigt fint att göra en favorit i repris, ett år senare, fast i Malmö. Men min jetsetdonna ska ju på kickoff i Åre och det kanske den helgen. Hoppas INTE.

För jag vill träffa min kära gamla granne, min vackra fru igen. För hon är alldeles fabulös. Maken till madame har jag aldrig skådat! Här är vi mamacitas på Mexicofesten i våras. Kärlek till dig vännen (och till alla andra)



Nu ska jag ge mig ut i snön och pulsa bort till Stadsbiblioteket i jakt på mer feministisk konst.
Just can't get enough!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela