piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

för att citera bruce...

Publicerad 2011-01-07 22:57:26 i Allmänt,

Yippie-kay-yay tentajävel! Nu är en av tre nästan färdig. Har skrivit klart men måste nog finputsa lite imorgon. Nu är jag så TRÖTT i huvudet. Känner mig alldeles mosig. Ibland kan jag vara kluven till det här med högskoleplugg. Jag kan vara så omotiverad att sätta mig och slita mitt hår för att skriva något pretentiöst och egentligen totalt menlöst på två sidor som endast en person ska läsa. Jag vet inte, jag tycker bara det är så opersonligt. Det är mest en "klippa och klistra"- process där man plockar lite här och lite där ur kurslitteraturen och sammanfogar det till någon slags rappakalja som ingen förutom läraren bryr sig om. Och hon plöjer väl igenom den på 3 minuter och ritar några krumelurer innan hon fortsätter med nästa i högen.. Men jag vet.. Det är ju för att man ska lära sig och allt det där. Så jag förstår ju varför jag ska göra det. Men det får mig inte att tycka det är roligare för det.

Sen är det ju klart att det blir ju inte så mycket roligare av att man har en idiotpress på sig.. Och det känns ju ännu surare när det är ens eget fel. Men! Det kommer kännas så sjuuukt bra på måndag när jag äntligen skrivit klart och lämnat in. För jag vet ju att jag kommer klara det. Det är bara processen på vägen dit som är p.a.i.n.

Nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska orka titta på Pulp Fiction ikväll inför uppgift två på tentan. Eller om det räcker att jag har den färskt i minnet. För jag tror jag kommer somna annars. Kändes så bittert att vinka hejdå till Sandra, som med klirrande påse åkte iväg till nån replokalsförfest i stan, och själv gå hem med sin Ben & Jerrys och sätta sig och fortsätta skriva. Men det är ganska mysigt det med. Och nu har jag ju skrivit färdigt del ett så jag är rätt nöjd och glad.

Nu är det väl bara att invänta teknogrannens dunk, slår aldrig fel en fredag.

(haha, hörde precis hur grannen ovanför dundrade igång introt till Hipp Hipp! Nu hör jag till och med Kajan genom taket. Vi har nog bra grannar. Och pappersväggar, tydligen..)

Nu: phish food for me

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela