piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

good things comes in threes.

Publicerad 2011-01-28 12:15:05 i Allmänt,

Är taggad taggad taggad till tusen inför helgen!!

Junip-spelningen igår på Lagerhuset fick mig i stämning och nu går jag snart i taket av längtan..

Bara en föreläsning nu som står mellan mig och min bästa Jessica som väntar på mig i Växjö. Det blir tre städer på tre dagar i helgen. Det blir Växjö, Lund och Malmö. Kommer bli fantastiskt!

Övriga saker värda att notera:

Jag upphör aldrig att förvånas över hur fruktansvärt dålig jag är på att måla nagellack. Jag borde ju kunna sånt, det ligger ju i min, eh, kvinnliga natur att ta hand om mitt yttre. Då borde jag ju även besitta någon slags naturlig kunskap för hur man gör.. Dålig kvinna! Skäms på mig.

Igår hörde jag något som skramlade när jag gick längs med avenyn med allt mitt pick och pack. Efter ett tag inser jag att mitt bälte gått upp och att spännet nu hänger och skramlar mellan benen. Dilemmat uppstår: hur ska jag lyckas lösa detta på ett subtilt sätt utan att det ser ut som den där reklamen för "svamp i underlivet-kräm". Det var bara att öppna jackan och fixa det helt enkelt. Så typiskt mig..

Hjälp, nu måste jag verkligen gå! Ha en fin helg ni som läser :)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-28 14:52:42

Jag är också superdålig. Kan det finnas något samband mellan genusintresserade människor och dåliga nagellacks-målningsskills?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela