piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

stämsång och gitarrer

Publicerad 2011-01-20 08:42:07 i Allmänt,

Är uppe med en mycket tidigare tupp än vanligt. Bad sandra skicka ett sms och väcka mig klockan 7, men jag var lite för seg (och rummet var lite för kallt) så jag kom inte upp förrän åtta. Tänkte komma iväg och haffa ett referens-ex i läsesalen på bibblan.

Och så sitter jag här i godan ro, och så upptäcker jag att Way Out West annonserar att Fleet Foxes kommer till skogen nästa år. FLEET FOXES. Jag blev alldeles knäsvag. Minns så väl de där dyrbara minutrarna på Arvikafestivalen 09 när jag fick springa ifrån slambilen (var nyckelfunk..) och ställa mig i Apollotältet och lyssna på en låt, tror det var Tiger Mountain Peasant Song med enbart Robin på gitarr. Åh, vilka dyrbara minuter! Nu vill jag få revansch. 2010 måste det ju bli en hel konsert.

Jag hade nästan glömt bort hur bra de var. Men bara nästan.

Nu får jag inte in det klippet jag vill ha här..lägger det i ett nytt inlägg (förhoppningsvis..)




Kommentarer

Postat av: Iza

Publicerad 2011-01-20 22:52:45

2011?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela