piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

To Gandhi!

Publicerad 2011-01-06 21:43:07 i Allmänt,

Åh vad jag pluggar och pluggar. Är helt snurrig i ansiktet nu efter att jag äntligen tagit mig igenom 43 plågsamma (men intressanta) sidor om konst, på akademisk engelska. Nu återstår bara det roliga jobbet att sammanställa det hela till en essä på två sidor.. Och vet ni vad det bästa är? Att sen måste jag titta på Pulp Fiction och skriva två sidor om den och sen läsa tio böcker som vi ska ha muntlig tenta på nästa vecka. På tre dagar..

Overload. Overload.

Jag har helt enkelt inget liv fram tills måndag då omtenta-helvetet ska lämnas in..

Men jag fuskade lite idag. Sandra drog med mig på på polarexpedition i snökaoset (det börjar bli löjligt mycket snö, sluta skaka på det där dunbolstret nu Tant Väder!) och sen fick vi besök av Sandras två systrar som köpt med sig indisk mat. Och självklart tyckte jag vi skulle driva det indiska konceptet till sin spets, så tio minuter innan de kom började vi springa runt och rota runt i lådor och vrår efter allt som kunde passera som "indiskt" (detta inkluderar bl a två röda, glittriga julgranskulor formade som påfåglar, en glittrig halsduk som fick agera bordsduk och fodralet till den flummiga LP-skivan "Goddess of Fortune" av George Harrisson. "Indiskt" var det ja..) Sen dekorerade vi oss själva med sjalar, paljetter och broscher. Som pricken över i:et ritade vi varsitt kastmärke i pannan med rött glitterlim (vi har fortfarande inte testat om det går bort..) Och när vi fyllt köket med lyktor och ljus välkomnade vi våra gäster på vår finaste engelska-med-indisk-brytning. Sen åt vi god mat. Naanbröd, mmm..

Nu ska jag banka huvudet mot datorskärmen lite till.









Om ni inte tycker jag ser indisk ut är det för att jag tagit av mig mina örhängen.
Det satt i dem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela