piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

trött

Publicerad 2011-01-31 00:40:48 i Allmänt,

Är sjukt schleten.. Har haft en riktigt bra helg, men väldigt flängig och själen har inte riktigt hängt med från plats till plats, och sömnen har kanske inte varit så optimal. Hade en fantastiskt fin Växjö-fredag med sushi och vin, öl på Harrys, roliga människor och dans på Kafé De Luxe till världens konstigaste DJ. Han spelade typ tio Håkan-låtar, två med Familjen och sen var det bara odansant housedunk resten av kvällen. Det kanske bara är jag, men i min värld känns det som en jävligt spretig klubbmix att enbart köra Håkan och house..? Och eftersom vi började diskutera hur vi skulle lösa alla världsproblemen när vi väl kom hem så blev det lite taskigt med sömnen. Fyra timmar var lite väl knapert. Men så värt det!

Sen åkte vi nån slags Veolia-tåg som var försenat och som såg ut som Orientexpressen. Vi fick en egen kupé, och efter ett tag kom det en märklig liten man och satte sig i ett hörn med sin ryggsäck. Vi tvinnade vår Poirot-mustach, anlade fransk accent och filurade på vem som var mördaren..

Sen blev det lite Malmö, lite kalas i Lund och sen en helt underbar söndagspromenad ute på Ribban med mamma. Det var nästan, nästan vår i luften och världen var så jävla vacker. Havet skiftade i tre nyanser av blått och solen fick ögonen att tåras.

Sen åkte jag världens glassigaste buss hem till Götet igen. Hejdå Swebus, hejhej bus4you!
Nu har jag precis plöjt igenom två av fyra kapitel som vi skulle läst till imorgon. Är såå trött! Trodde det skulle hjälpa med kaffe och chokladglasyr direkt ur burken, men icke. Nu ger jag upp och sover istället. Sätter klockan på sju, så tar jag det sista på morgonkvisten. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela