piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

everybody's heard, about the bird?

Publicerad 2011-01-05 00:13:15 i Allmänt,

Energin håller i sig! På ett sätt är jag otroligt tacksam för att jag blev sjuk. Att behöva isolera sig från omvärlden så länge (1½månad!!!!!) gör en obeskrivligt rastlös tillslut. Frustrationen när man vet att alla andra gör roliga saker medan man själv sitter hemma och hostar kan verkligen tära på en. MEN, nu när jag ä.n.t.l.i.g.e.n börjar bli frisk känner jag mig så jävla stark! Det, och det faktum att vi har lämnat ett år bakom oss och nu har ett års oskriven tid framför oss gör mig sjukt peppad. Jag behöver slut. Jag behöver känna att jag kommit fram. Att jag kan vända blad. Nu har jag gjort något, nu är jag färdig, dags för nästa sak. Det är nog därför jag trivs så bra med att jobba i projektform. Hm, kanske en insikt jag ska ta med mig..?

När jag kom hem från skolan idag, med två gigantiska matkassar som slitit sönder mina axlar hela vägen från Hjalmar Brantingsplatsen, hade Sandra lagat mat till oss. <kärlek> Och jag upptäckte att jag kan äta gröna linser, något jag trodde jag var allergisk mot förr. Mina vegetarianplaner ser helt plötsligt betydligt ljusare ut. Hurra! Sen påbörjade jag årets första kulinariska utmaning: piroger! Och Sandra drog igång Håkan på Spotify så sen var det bara att skråla med mellan knådandet och äggpenslandet. Känns sååå bra att kunna sjunga igen! Tro mig, jag försökte under tiden jag var sjuk. Med väldigt dåligt resultat..

Men iaf, nu slirade jag iväg på lite sidospår där. Det var inte det jag tänkte jag skulle skriva om. Nej, jag kom på att jag glömt bort något väldigt viktigt! Nämligen att visa er den fantastiska klockan som Sandra hittade på Prickig Katt för väldigt många veckor sedan. Den fantastiska

Singvögeln!

Det är det bästa jag någonsin skådat i klockväg.. och i fågelväg.. (pun totally intended..) Låt mig förklara! Istället för siffror sitter det en liten fågel som symbol på varje heltimme. Och under fågeln står det såklart vad fågeln heter. På tyska! Så nu har vi tolv kamrater som heter fina saker som Gartengrasmücke, Halsbandschnäpper, Fitis och Singdrossel. MEN det allra bästa är: att man kan ställa in den på alarm! Och då ringer den inte som vilken vanlig klocka som helst. Nejdå, utan den kvittrar såklart! Enligt fågeln som den lilla visaren pekar på. Dock är den väldigt opålitlig (första kvällen fick vi en kakafonisymfoni i köket klockan tre på natten) så vi kör utan ringning. Men vi älskar vår Singvögel. Det här är min kärleksförklaring till världens bästa gökur (jag vet, den var dålig..)






The bird is the word!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2011-01-05 01:43:23

Den där var faktiskt helt jäkla fantastisk!! Och Prickig Katt kan vara världens mest fantastiska butik! <3

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-01-05 10:52:49

Visst är den :D Kan tänka mig att du också gillar prickig katt, med alla deras fina små hattar och grejer! Kom hit vetja, så går vi dit tillsammans ;) kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela