piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

en dröm om ett kollektiv

Publicerad 2011-01-09 22:30:50 i Allmänt,

Sitter och väntar på att mina grönsaker ska bli mjuka.. Det tar en evighet.. "Jag ska laga grönsaksbiffar" - sade den glade 80procentsvegetarianen och ställde sig vid spisen klockan tio på kvällen. Men det känns som en fröjd att laga mat istället för att sitta med ångest framför datorn.

För nu är jag ÄNTLIGEN KLAR MED OMTENTAN!!

Herrejävlar och hurra säger jag bara.

Idag var vi på lägenhetsvisning, jag Sandra och Sara. Fick ett ryck och ringde på en annons för en vindsvåning i Örgryte som låg ute på Blocket i torsdags (inspirerad av Lina - tack för peppen!) Paff blev jag när det visade sig vara ett förstahanskontrakt. Så idag var vi där och kikade. Blandade känslor efteråt. Rummen var jättefina, men köket var aningens för litet.. Bara två kokplattor kan skapa en hel del ångest. Lägenheten hade hög myspotential - men tyvärr också en del klaustrofobipotential. Så vi var alla tre lite förvirrade efteråt. Jag menar, hur ofta får man chans på ett förstahanskontrakt?

Men vi blev sugna på att kolla på fler, större lägenheter ihop och vi har en teori om att det är lättare att hitta 4or och 5or än en sketen etta för 4500. Och efter lite jakt på Blocket tycker jag utbudet verkar lovande. Vad sägs om den här liksom:

"Möblerad etagelägenhet på 135 kvm uthyres from 1 feb och tillsvidare. Lägenheten har balkong, terrass, tvättmaskin, torktumlare, bubbelbad, tvättmaskin, 2 badrum. Nyrenoverad sekelskifte högst upp i tyst gårdshus. Rök & djurfri hyresgäst önskas. Lägenheten har 2 separata sovrum. Unik lägenhet."

135 kvadrat och bubbelbad. Jodå, det kan tänkas duga..

Imorgon ska telefonen gå varm!

Nu: tillbaka till rödbetorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela