piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

vinylsöndag

Publicerad 2011-01-16 16:30:21 i Allmänt,

Jomenjustdet! Jag klarade ju tentan. Glömde jag ju skriva. Det gick som en dans (en ganska lång och milt plågsam verbal dans på 1,5 timme dock) Lättnad efteråt var enorm. Världen fick tillbaka sin färg. Luften kändes klar och frisk. LIVET var åter något som skulle levas. Så jag gick och köpte en tentatröja (för jag var fan värd det!) och sen gick jag på bio och drack öl med Julia. ("Fyra år till" rekommenderas verkligen!!) Och på fredagens kväll festade genusgänget glatt på Kellys och virvlade sedan iväg ut mot Majorna i sällskap med snöflingorna som yrde runt oss. Kvällens slut var dock inte lika ystert..

...om jag vore fem år skulle jag älska snön och slängt mig i närmsta snödriva direkt.
Men nu är jag ju inte fem år. Nu är jag istället en 22åring med tunna strumpbyxor som är i behov av en spårvagn för att ta mig hem kvart över tre på natten. Och när då inga vagnar går pga snön, och jag måste vänta i FYRTIOFEM minuter i iskallt snöväder, för att sedan ge upp och pröjsa 140 spänn för en taxi hem till värmen - då är det inte lika charmigt med snö.. Men vi ska nog bli vänner igen. Jag är ganska lättköpt. Lite solsken så är jag din igen, kära snö.

(Och ps: min tentatröja är underbar. Jag får hajpa den, för jag har inte köpt nya kläder sedan 1800-frös-ihjäl. Så jag tänker njuta av känslan. Damnit!)


Nu ska jag återgå till min vinylspelare och titta på när Horses roterar runt, runt och lyssna på det sköna raspet som endast finns att tillgå i vinylens mörka djup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela