piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

skumbadet är det bästa badet

Publicerad 2011-03-17 00:37:09 i Allmänt,

Jag är zzzzå trött så det blir lite kort såhär runt midnattskvisten.

Idag var vi på intervju för vår fallstudie. Pratade med en kille på House of Fairtrade. Jätteintressant, supertrevlig och sjukt inspirerande! Känner mer och mer att det här mer rättvis handel kanske är min grej..
Sen for vi hem åt varsitt håll för att käka lunch (jag var så jäävla sugen på den där nya bacon&cheese-burgare på donken, så jag var tvungen att stanna till på donken vid hjalmar B. Satans jävla reklam som hjärntvättar en! Men herreje vad gott det var..), sammanstrålade igen vid tre för lite handledning med vår lärare, hämtade ut våra tentor (jag fick VG, så jävla glad - att inleda med ett Yrrol-citat var tydligen en fullträff!) och satte oss sedan för att lapa lite sol i slottskogen några minuter.
Sen ett friskispass och därefter en promenad då jag lyssnade igenom alla mina filer på min diktafon = sjukt roligt. SÅ många konstiga klipp där jag spelat in "rytmer", "melodier" och övrigt oväsen som vid inspelningstillfället antagligen tänktes som potentiellt låtmaterial, men som nu mest låter som skit. Skrattade gott åt mig dåvarande jag.
Kom hem, värmde en matlåda och chillade framför teven. Sen tog jag ett bad med skum. Jättemycket skum. Som att ligga inuti ett varmt moln. Underbart. Jag försökte bygga ett eiffeltorn av skum, men det blev mer som lutande tornet i pisa. Nog så gott förvisso. Nu är jag som kisarna i Outcast - so fresh and so clean. Och mjuk som ett babyarsle. Har till och med smörjt in fötterna. Då vet man att det börjar närma sig vår!

Nu ska jag försöka mig på projektet att komma i säng. Det går rätt så dåligt med det där nuförtiden. Sover hela tiden lite för lite. Men tonight's the night! Jag känner det på mig.

Inatt blir det nog åtta timmar.

Hur nice är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela