piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

I've been out walking

Publicerad 2011-10-13 00:39:23 i Allmänt,




Det finns mer än betong här ute i förorten.

Det finns världens vackraste skog.

Jag går under alla dessa träd, känner pulsen sakta ner och omsluts av en skönhet som gör mig lycklig och frustrerad på samma gång. Frustrerad för att jag bara är människa och inte kapabel nog att ta in allt. Jag bara går och tittar runtomkring mig och försöker övertala mina ögon att insupa mer, mer, mer. Vid sådana tillfällen önskar jag att jag var en konstnär. Att jag hade en tillräckligt stor kreativ kraft som kunde försegla stämningen där, just då. Kapsla in den och göra den odödlig.

Men för det mesta räcker det att bara känna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela