piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Blådans och svängiga toner

Publicerad 2013-01-27 03:49:49 i Allmänt,

Godkväll!

Idag lyckades jag vara sådär som man alltid önskar att man ska vara. Ni vet, man lägger sig på kvällen och tänker "Imorgon ska jag ta vara på dagen, jag ska gå upp i tid, tvätta, städa, springa en halv mil etc etc" och så gör man massa planer. Sen vaknar man halv tolv, äter frukost till två, dammtorkar vardagsrumsbordet, flyttar kläderna från stolen till sängen och åker iväg och dricker öl med vännerna. Men idag fick jag till det minsann.
 
Innan det var lunchdags hade jag hunnit tvätta två maskiner, skypa med mor och far samt simma 25 längder på Dalplex (stort gym precis över gatan från där jag bor. Obs: gratis för studenter = fetnajs.) Sen åt jag brunch i matsalen - scrambled eggs, två french vaffles, en liten körv, lite bönor i tomatsås och en hög med keso. Det här matsalskonceptet alltså, jag gillar det!
 
Sen pluggade jag i fem timmar tills ögonen gick i kors av alla feministiska teorier om knowledge. Puff. Det ska bli SÅ skönt när den här presentationen är överstökad på måndag alltså.. Sen åt jag middag och sen gick jag och dansade!! Förra gången var jag på nybörjarkursen men idag tog jag mig an medelkursen. Precis lika roligt som alltid! Sen haffade jag tag i en kvinna som jag visste håller i en bluesklass som är precis efter lindykursen fast i en annan byggnad här på campus. Hon tyckte absolut att jag skulle följa med, så det gjorde jag. Vilket jag är väldigt glad för. Haha, åh herre gud - vad roligt det var. En grupp människor bestående av ett exemplar av alla herrens  färgglada får som han satte i hagen samlas i en stor sal och bara släpper loss TOTALT! Jag tror inte vi dansade särskilt mycket blues, men det var fruktansvärt roligt. Kan ju konstatera att kanadensare är exakt lika stelopererade som svenskar och att det inte blev så mycket "cool" som läraren tyckte vi skulle sträva efter men det blev desto mer kul. Dessutom träffade jag en jättetrevlig person som jag hoppas ska bli min nya vän! Hen visste massa bra ställen i Montreal och kände folk där som jag kunde få sova hos. Människor är bäst!!
 
Så här glad var jag efter det
 
Fick förfrågan om vad poptarts är. Här får ni se!
 
 
 
Sjukt konstig grej. Sjukt gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela